برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

وداع زائران حرم رضوی با ۵ شهید مدافع حرم در شام شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) 

  • کد خبر: ۲۱۰۶۴۰
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
وداع زائران حرم رضوی با ۵ شهید مدافع حرم در شام شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) 
مراسم وداع با پیکر پنج شهید والامقام فاطمیون مدافع حرم در شام شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.  

به گزارش شهرآرانیوز، شانه‌های حرم بازهم میزبان شهیدانی از جنس مقاومت و ایثار و شهیدان بدون مرز از لشکر فاطمیون است. گویا بازهم از شام بلا شهید آورده‌اند. با شور و نوا شهید آورده‌اند و زائران حرم مطهر رضوی با ندای «یا زینب مدد» به استقبال این شهدای گلگون‌کفن رفتند و پیکر پاک آن‌ها را همچون نگینی دربرگرفتند و به روان پاک آن‌ها سلام و درود فرستادند.  

فدائیان کوی عشق از شهر دمشق؛ سیدعلی حسینی (فرزند سیدامیر)، سیدعلی حسینی (فرزند سیدمحمدحسین)، سیدعلی حسینی (فرزند سیدابراهیم) سیدحمزه علوی و محمدعلی اکبری شهیدانی بودند که در شام شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) میهمان فرزندش علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) شدند.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم با اشاره به مقام والای شهدای فاطمیون اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از دشمنان اسلام به عنوان «لایَعقِلون» یعنی افرادی که فهم و شعور کمی دارند، یاد می‌کند.  

وی تصریح کرد: یکی از مصادق کم‌شعور بودن دشمنان ما و جنایت آن‌ها در به شهادت رساندن این شهیدان مظلوم است چراکه این شهیدان، شهیدانِ بی‌مرز و جهادگرانی هستند و در راه اسلام قدم به جبهه جهاد و مقاومت گذاشته‌اند.  

این کارشناس دینی ابراز کرد: این شهدای بی‌مرز مقام و منزلت بسیار بالایی نزد پروردگار عالم دارند چراکه دور از وطن خود و برای دفاع از مردم مظلوم سرزمینی دیگر و برای دفاع از حریم پاک اهل بیت (ع) به شهادت رسیده‌اند.  

وی افزود: این شهدای والامقام شهیدانی هستند که فراتر از مفهوم وطن و سیاست‌بازی‌های عصر مدرن به شهادت رسیده‌اند به همین خاطر  جایگاه والا و باعظمتی دارند و نام و یاد آن‌ها برای دشمن بسیار هراس‌انگیز است.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان اظهار کرد: سربازان بدون مرز در واقع مقدمه‌سازان حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) هستند و با پایداری خود دشمن را به ستوه خواهند آورد چراکه آن‌ها خود را یک سرباز بین‌المللی می‌دانند و تا پای جان برای مناطقی که موطن آن‌ها نیست جهاد و مبارزه می‌کنند.  

وی اضافه کرد: این شهیدان گلگون‌کفن با شعار «کُلُنا عَباسُکَ یا زِینَب» قدم در جبهه مقاومت گذاشتند و با پایداری خود هیمنه هژمونی غرب را سرنگون خواهند کرد چراکه دفاع از مظلوم را تنها به وطن و سرزمین خود محدود نکردند.  

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: شهدای مقاومت و شهدای بدون مرز پیش‌قراولان و بزرگ‌ترین نیرو‌های جهادی برای مبارزه علیه استکبار جهانی هستند.  گفتنی است؛ دکلمه‌خوانی نوجوان مهدی بهروزیان، قرائت زیارت امین‌الله و نوحه‌سرایی با نوای ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع) میثم مطیعی و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی، ذکر مصیبت و سینه‌زنی و قرائت دعای توسل با نوای ذاکر و مرثیه‌خوان اهل بیت (ع) قاسم پناهی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.  

گفتنی است؛ مراسم تشییع این شهدای والامقام ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه، از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی انجام خواهد شد و پس از این مراسم پیکر پاک این شهدا برای انجام مراسم خاکسپاری به آرامستان بهشت رضا (ع) منتقل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->